26 Ağustos 2007 Pazar

veteriner hekime sorun

Yedikule Hayvan Barınağı Veteriner Hekimliğini üstlenen Murat İlgün köpeğiniz hakkında sorularınızı yanıtlıyor.
Lütfen sorunuzu sormadan önce Köpekler hakkında bölümümüzü ve aşağıdaki soru ve cevapları inceleyiniz.
Veteriner Hekimimize Sorun
İsim:

Soyad:

E-mail Adres :

Sorunuz :


Veterinerimize sorun köşesi soru kategorileri --------- Seçiniz Diabet Mantar Aşılar ve İnsan sağlığı Gençlik Hastalığı ve Kusma Beslenme Eğitim Saldırganlık ve Isırma Üreme ve çiftleşme dönemi Kısırlaştırma ve Hamilelik Kulak ve Kuyruk Ortopedik Sorunlar Parazitler ve Uyuz Diğer hayvanlar Köpek sahiplenme
van kedim var çok tüy döküyor ne yapmam lazım Tüy dökülmesinin pek çok nedeni ve de dolayısıyla çok farklı tedavi yöntemleri vardır. Tüy dökülmesinin muhtemel sebepleri şunlardır: Stres , dengesiz beslenme , biotin yetersizliği, çiğ yumurta ile beslenme, gebelik, emzirme dönemi, ve neredeyse tüm deri hastalıkları
11 yaşında pekinens köpeğimiz var.küçüklüğünden beri ara ara nefes alma problemleri oluyor yani tıkanıyor.son günlerde yemek yerkende aynı şeyleri tekrarlamaya başladı.nedeni ne olabilir acaba yapabilecegimiz bişey varmı çok korkuyoruz Köpeğinizin büyük bir ihtimalle yumuşak damak sarkması problemi vardır. Ayrıntılı bir muayeneden sonra yapılan operasyonla bu şikayetinden kurtulabilir. Operasyon sonuçları oldça başarılı olmaktadır
4 yaşında kaniş cinsi köpeğim var.Son 2 gündür genitel bölgesinde kızılcık şeklinde ve renginde bir şey çıktı. Beni bu konuda aydınlatmanızı istiyorum.Köpeğinizin yaşı itibariyle gördüğünüz şey tümör olabilir
mrb.. sokakta bulduğum ırkını kangal mix olarak tespit ettiğimiz köpek sürekliucuk tuvaletini yapıyor kucuk damlalar halinde acaba bi problem olabilr miKöpeğinizin kesik kesik idrar yapması sistit (idrar kesesi iltihabı)'den kaynaklanıyor olabilir
11 yaşında dişi bir collie sahibiyim. kızım çişini tutamıyor. idrar ve kan tahlilleri normal. ancak zaman zaman uyurken ya da heyecanlanınca çiş yapıyor. ne yapabilirim? Köpeğinizin yaşı ırkına göre oldukça ileri. Köpeğinizin bel röntgeninin çekilmesi ve sinir sistemininin iyi bir muayenesi gereklidir
Terrier cinsi 2 yasinda olan dişi kopegimizde 2-3 gundur kusma gorulmektedir. poposunu yukari kaldirip on ayaklarinin ustune kafasina koyup saatlerde oyle duruyor.acaba nedendir.Köpeğinizin duruş pozisyonu onun ciddi bir sancı çektiğini gösteriyor. Köpeğinizi en kısa zamanda muayene ettirmeniz gerekiyor
Benim 2 yaşında bir köpeğim var.yaşına 17 ağs.girdi.ama çok hasta.ön ayağından sol,arkadan sağ ayakları titriyo. Ben küçük bir şehirde oturuyorum. Burdaki veteriner fazla bişey yapamadı.Köpeğinizde büyük bir ihtimalle köpek gençlik hastalığının sinirsel şekli var. Bu hastalık viral bir hastalık olup tam bir tedavisi mevcut değildir. Sinirlerde meydana gelen harabiyetin maalesef geri dönüşümü yoktur
13 yaşındaki Collie oğlumuz Badem'in kanında yüksek oranda üre var. Ayrıca AST başta olmak üzere 3 karaciğer enzimi de yüksek düzeylerde. Doktor kontrolündeyiz ama, üreyi düşürmek ve karaciğeri dinlendirmek için ne önerirsiniz? Beslenme yoluyla yapabileceğimiz ne var? Bu tip hastalıklarda kullanılan özel diet mamalar mevcuttur. Bu konuda veteriner hekiminizden bilgi alabilirsiniz
Parvovirüsler hayvanlardan insanlara bulasabilirmi insanlarad ne gibi enfeksiyonlara sebep olabilirKöpeklerde görülen parvo virus enfeksiyonu insanlara bulaşmaz.
Kedi besliyorum. Kedim bir ay önce doğum yaptı. Şuanda ağzında yaralar çıktı. Bunun için ne yapmam gerekiyorKedinizin en kısa zamanda bir hekim tarafından muayene edilmesi gerekir. Kedilerde pek çok sistemik hastalıkta ağızda yaralar oluşabilir. Bunlarda biride böbrek hastalıklarıdır.
Kuduz hale ülkemizde var mı ? köpeğimi aşılatmam gerekli mi?Kuduz hastalığı Avustralya ve Antartika hariç bütün ülkelerde görülmektedir. Ancak İngiltere, İrlanda, Norveç , İsveç, İspanya, japonya gibi ülkeler aldıkları önlemler sayesinde kuduz enfeksiyonundan yoksun olarak kabul edilmektedir.Ülkemizde ise kuduz enfeksiyonu oldukça sık görülmektedir. coğrafik konumumuz sebebiyle kontrolde maalesef mümkün değildir.Kedi ve köpeklere üç aylıktan itibaren kuduz aşısı mutlaka yapılmalı ve her sene tekrar edilmelidir.
Kedilere neden eğitim verilmez ?Kedilere eğitim verilebilir. Kediler köpeklere göre biraz daha özgür hayvanlardır. Özel ilgi ve eğitimle pek çok şeyi başarabilirler.
Bir rot'um var ve arka ayak 5 tırnak ve saf olmadığından süpheleniyorum bilgi verebilir misiniz ?Köpeğinizin arka ayak parmaklarında 5 tırnak olması onun melez olduğunun bir göstergesidir. Ama önemli olan aranızdaki sevgidir. Köpeğinizin melez olması onun ancak maddi değerini düşürür.
Beş yaşıda bir goldenım var. Dişi. Anüse yakın bölgedeki keseler iltahap yaptı. ileri derecede. Giz veteriner kontrolünde. Marmariste deneyimli veteriner yok. Ameliyat olması gerekiyor. Risk nedir acaba. Bana yardımcı olursanız size minnettar kalırım. iyi çalışmalar diliyorum.Köpeğinizde anal kese iltihaplanması mevcut. Bu bölgede yapılan operasyonlar her zaman risklidir. Bu operasyonlarda ençok gözlenen komplikasyon devamlı dışkı kaçırmadır.
Leptospiro hastalığının tedavisi var mı?Leptospirosis hastalığının tedavisi mevcuttur. Ancak hasta iyileşse bile hastalık etkenlerini uzunca bir zaman idrarı ile çıkarır. Hastalık zoonoz (insanlarla hayvanlarda gözüken ve birbirine bulaşabilen hastalık) olup bu yönüyle insanlar için tehlikelidir.
8 yaşında bir kedim var.asla sokağa çıkmayan temiz bir kedi.sorularım şu olacak;kedimin sol gözünde parlaklık azalması var mat duruyor özellikle geceleri parlamıyor.mama olarak kuru mama dışında hiç bir şey yemez.acaba ciddi bir sorunun habercisimidir?diğer sorunda sizde ücretli muayene varmı?Kedinizin en kısa zamanda bir veteriner hekim tarafından muayene edilmesi gerekir. Kediniz görme duyusunu kaybedebilir.
.. yedi buçuk aylık olan goden retreıver cinsi köpegimi ne kadar sürelerde yıkamam doğru olur bu konuda yardımcı olabilirmisinizKöpeğinizi ayada bir kere köpek şampuanı ile yıkayın. Köpek yıkamada ana kural az şampuan bol su kullanmaktır.Köpeğinizi yıkarken insanlar için hazırlanmış şampuanlardan kullanmayın.
Benim bi kedim var sokakta buldum yavruyken, ama evden atılmış çünkü insanlara ve ev yemeklerine kuru mamaya alışık ben onu eve aldım ama sürekli alt dudağı şişiyor ne yapmalıyım sizce onu öyle gördükçe içim gidiyor ama o şişlik bir kaç gün sonra iniyorKedinizde büyük bir ihtimalle alerjik bir hastalık var. Hastalığın ciddi olduğu kanaatinde değilim, ama yinede bir veteriner hekime başvurabilirsiniz.
Hiç bir köpek 20 yaşına kadar yaşarmı?Nadirde olsa 20 yaşı geçen köpeklerde görülmüştür
Benim köpeğim 1 buçuk aylık dalmaçyalı cinsi bir köpek.bize geldiğinden beri çok sık idrara çıkıyor. kendi yatagına yatarken idrarını yapıyor.bunun nedeni sizce nedir?Köpeğiniz oldukça küçük. Sinir sistemi gelişimini tamamladığında tuvaletini tutmayı öğrenecektir. Biraz sabırlı olmanız gerekiyor
Bende bir tane çoban kırması yavrusu var 1 mayıs dogumlu. Sol öl ayak patiğinin yere basan kısmının yumuşuk dokunda hafif bir kesinti var ve bundan kaynaklanan aksama:neler yapabilirim. Ne gibi tedavi uygulayabilirim Bu konuda sizin yapabileceğini bir şey yok.Hastanızın veteriner hekim tarafından muayenesi gerekli
Benim kızım 14 yaşında.1.5 sene önce kısırlaştırıldı.3 ay öncede kalbinin büyüme yaptığını öğrendik ve artık her gün ilaç kullanıyoruz. Kullandığımız ilaçlar digoxin,enapril,lasix.sormak istediğim bu ilaçların yan etkileri varmıdır ve köpeğimde nelere dikkat edebilirim. Daha uzun ve sağlıklı yaşayabilmesi için.cinsi chihiua Köpeğinizin ilaçlarını kesmeyin.Kilosunu devamlı kontrol altında tutun. köpeğinize mutlaka tuzsuz diet uygulayın.Mümkünse kalp hastaları için hazırlanmış özel diet mamalardan verin.Her ilacın olduğu gibi bu ilaçların da yan etkileri vardır. İlaçları dozlarının ayarı için hastanızın devamlı bir hekim tarafından kontrol altında tutulması gerekir.
sirozlu bir köpeği nasıl tedavi ediyorsunız?Karaciğerde siroz gözükmesi mevcut hastalığın artık son aşamasıdır. Siroz geri dönüşümsüz bir olaydır ve dolayısıyla günümüzde bir tedavisi yoktur. Tedavi olarak ancak siroza neden olan etkenler ortadan kaldırılıp hastalığın ilerlemesine yönelik tedavi yapılabilir
Barınaktan terier almıştım sanırım 7-8 yaşlarında vücudunda siğile benzer şeyler çıktı beslenmesıne de dıkkat edıyorum kanser belırtısı fln mı acabaGördüğünüz şeyler iyi huylu tümörlerdir. Kötü huylu tümörler kanser olarak isimlendirilir. Bu oluşumlar çoğunlukla kendi haline bırakılır.Çok yoğun olduklarında, yaralanıp kanadıklarında, göz kapağı ve ağız gibi hareketli bölgelerde olduklarında operasyonla alınmaları gerekebilir.Operasyon genel anestezi altında ve koterle yapılır
Köpeğimi ısırdılar. Kuduz olup olmadığın nasıl anlarım?Isırılan köpeğinizin kuduz olup olmadığını anlamak mümkün değil. Dünyada henüz bunu anlayabileceğimiz bir test yok. Ancak ısıran köpeğin 10 günlük bir karantinadan sonra ölmesi durumunda yapılan testlerle teşhis yapılabilir. İstanbulda bu hizmeti pendik hayvan hastalıkları enstütisi vermektedir.
küçük bir kedi yavrusunu sokaktan aldım gözünde bir sorun var ama çözemiyorum göz teramisini aldım biraz düzeldi ne yapabilirim? Yavru kedilerde herpes viruslere bağlı göz hastalıkları oldukça sık gözlenir. Tedaviye geç kalınırsa kediniz kör olabilir. Veteriner hekime gösteriniz.
erkek bir kedim var ben onu bulduğumda taş çatlasın 3 haftalıktı şu anda dişleri çıkıyor öndeki tek dişi düştü ve yenisi çıktı fakat diğer dişi düşmeden yanında 1 tane daha çıkıyor ve ağzı kanıyor sızıntı şeklinde ve doğal olarak kötü kokuyor kendisi patleriyle ittirerek 2 haftadır düşürmeye çalışıyor. Fakat bakıyorm en ufak bi sallanma bile yok ağrıda yapıyordur diye novalgin damla veriyorum arada 3 damla ne yapacağımı şaşırdım bu doğalmı değilmi bölemi olur bazı kedilerde bilmiyorum çözemedim bu benim 2 kedim ilk kediminde dişleri önce düşüp sonra çıkmıştı ama bu böle oldu paniklemeye başladım bana bu hususta ne yapmamı önerebilirsiniz Kediniz süt dişlerini dökmeye çalışıyor. Bazı durumlarda süt dişlerinin düşmesinde problemler olabilir. Kediniz süt dişlerini düşürmeden kalıcı dişler çıkmaya çalışırsa çene yapısı zarar görebilir. Kedinizin düşmeyeen süt dişlerinin çekilmesi gerekli.( İnsan için olan hiç bir ilacı veteriner hekiminiz önermediği sürece kedinizde kullanmayınız)

ARKADAŞLAR GOOGLEYE GİRİP YEDİKULE HAYVAN BARINAĞI YAZIN İL BAŞLIĞA TIKLAYIN SONRA SOLDA VETERİNER HEKİM YAZISINA TIKLAYIN SORUNUZU SORUN BU YAZI SADECE BİLGİ EDİNMENİZ İÇİN ALINAN BİR ALINTIDIR

Hiç yorum yok: